Coach – partner w rozwoju

Program z zakresu coachingu realizowany w ramach kierunku Coach i trener - partner w rozwoju

Image not available

Coach – partner w rozwoju

Informacje ogólne

Atuty kierunku Coach – partner w rozwoju

Atuty kierunku Coach – partner w rozwoju

1. Program Coach - partner w rozwoju rozwija Kluczowe Kompetencje Coacha zgodne ze standardami International Coach Federation (ICF).

Potwierdzone zostało to pozytywną weryfikacją ICF i przyznaniem: Certyfikat of Approval ACSTH (Approved Coach Specific Training Hours).

certyfikat 1

Korzyści i możliwości dla Słuchacza:

  • w trakcie studiowania możesz przystąpić do nobilitującego grona coachów certyfikowanych przez ICF.

2. Doskonała kadra profesjonalnych coachów - praktyków.

elzbieta budzynska
Elżbieta Cwynar-Budzińska, ICF
grazyna slomska
Grażyna Słomska, ACC, ICF
grazyna urbanik
Grażyna Urbanik-Papp, ACC, ICF
joanna zawada
Joanna Zawada-Kubik, PCC, ICF

3. Kompleksowy program coachingowy w modelu umożliwiającym pracę z indywidualnym klientem, prowadzenie team-coachingu oraz coachingu organizacji.

4

4. Dodatkowa praktyka z rzeczywistymi klientami indywidualnymi (dla chętnych w cenie programu).

Cel edukacji Coach – partner w rozwoju

Cel edukacji

Celem programu jest rozwinięcie u uczestników kompetencji, które są niezbędne w pracy coacha w relacji z indywidualnym Klientem, zespołem i organizacją

Kształcenie zorientowane jest na nabycie praktycznych umiejętności i rozwój kompetencji zgodnych z międzynarodowymi standardami wypracowanymi i zdefiniowanymi przez International Coach Federation.

Cztery niżej wymienione bloki tematyczne realizują cztery główne cele programu.

  • Rozwój warsztatu pracy coacha – uczestnicy poznają metody i narzędzia pracy coacha oraz kluczowe umiejętności dotyczące zadawania pytań, słuchania, praktykowania obecn a podczas prowadzonych przez siebie sesji coachingowych, będą uczyli się stosować te narzędzia w praktyce.
  • Coaching w organizacji – uczestnicy uczą się opracowywania i wdrażania projektów coachingowych w organizacji; celem tego bloku jest odpowiedź na pytanie w jaki sposób współpracować z organizacją jako klientem coachingowym.
  • Zasady pracy z grupą – uczestnicy rozwijają kompetencje potrzebne do prowadzenia coachingu zespołu.
  • Coach na rynku pracy – uczestnicy poznają zasady rozwijania kariery coacha i budowania biznesu coachingowego.

Program przygotowuje uczestników do pracy coacha. Duża liczba ćwiczeń, pracy z konkretnymi narzędziami, obserwowanych sesji coachingowych daje możliwość poczucia się swobodnie zarówno w trakcie prowadzenia indywidualnych sesji coachingowych jak też prowadzenia coachingu zespołowego.
Same narzędzia to jednak za mało, podczas zajęć dużą wagę przywiązuje się także do kształtowania profesjonalnej postawy coacha zgodnej ze standardami International Coach Federation. Ważnym elementem kształcenia jest m.in. znajomość etyki zawodu. W ramach programu uczestnicy poznają w jaki sposób kluczowe kompetencje coacha zidentyfikowane przez International Coach Federation dotyczące zawierania kontraktu coachingowego, współtworzenia relacji coachingowej, efektywnego komunikowania się oraz wspierania procesu uczenia się i osiągania rezultatów mogą być wykorzystane zarówno w pracy z indywidualnym klientem, zespołem, jak i organizacją. Dzięki temu coachowie mogą po ukończeniu programu wybierać różne ścieżki rozwoju ukierunkowane na pracę w środowisku biznesowym lub prowadzenie sesji life coachingu.

Rozwój kompetencji coachingowych zapewniany jest przez trzy uzupełniające się elementy  programu:

  • Praktyczne zajęcia z doświadczonymi coachami akredytowanymi przez ICF
    88 godzin lekcyjnych (66 godzin zegarowych) zajęć prowadzonych przez coachów, polegających w głównej mierze na ćwiczeniu umiejętności coachingowych w oparciu o poznawane założenia i narzędzia coachingowe, w czasie zajęć coachowie udzielają informacji zwrotnych pomagających rozwijać kompetencje coacha
  • 9 godzin praktykowania coachingu w zespołach 3 osobowych
    Uczestnicy praktykują sesje coachingowe wykorzystując wiedzę zdobytą w trakcie zajęć w oparciu o narzędzie przygotowane przez coacha wspierającego proces
  • Informacja zwrotna do nagrywanych sesji coachingowych
    Uczestnicy nagrywają sesje coachingowe i otrzymują pisemną informacje zwrotną od doświadczonego i akredytowanego coacha

Plan studiów

Program obejmuje 66 godzin zajęć kontaktowych (contact hours, metodą face-to-face) oraz 12 godzin zajęć asynchronicznych (independent study). Łącznie: 78 godzin zegarowych.

Zajęcia oparte są o praktyczne ćwiczenie sesji coachingowych. W ramach programu przewidziana jest także praca własna studenta przeznaczona na praktykę sesji coachingowych.

PROGRAM ZAJĘĆ KONTAKTOWYCH

Temat zajęć Liczba godzin kontaktowych Prowadzący Certyfikat prowadzącego
Coaching i struktura sesji coachingowej 16 dr Grażyna Urbanik-Papp ACC – Associate Certified Coach, ICF
Kontraktowanie coachingu 8 dr Grażyna Urbanik-Papp ACC – Associate Certified Coach, ICF
Narzędzia coachingowe 1 8 dr Grażyna Urbanik-Papp ACC – Associate Certified Coach, ICF
Narzędzia coachingowe 2 8 Elżbieta Cwynar-Budzińska ACC – Associate Certified Coach, ICF
Coaching kompetencyjny 8 Elżbieta Cwynar-Budzińska ACC – Associate Certified Coach, ICF
Budowanie relacji coachingowej 4 Joanna Zawada-Kubik PCC – Professional Certified Coach, ICF,
Certified Professional CoActive Coach, CTI
Praca z perspektywą 4 Joanna Zawada-Kubik PCC – Professional Certified Coach, ICF,
Certified Professional CoActive Coach, CTI
Seminarium dyplomowe coaching 8 dr Grażyna Urbanik-Papp,
Elżbieta Cwynar – Budzińska
ACC – Associate Certified Coach, ICF
ACC – Associate Certified Coach, ICF
Realizacja projektów coachingowych w organizacji 8 Joanna Zawada-Kubik PCC – Professional Certified Coach, ICF,
Certified Professional CoActive Coach, CTI
Coaching zespołowy 8 Joanna Zawada-Kubik PCC – Professional Certified Coach, ICF,
Certified Professional CoActive Coach, CTI
Jak rozpocząć biznes coachingowy? 4 Grażyna Słomska ACC – Associate Certified Coach
RAZEM: 66    

 

PROGRAM ZAJĘĆ ASYNCHRONICZNYCH

Temat zajęć Liczba godzin asynchronicznych Prowadzący Certyfikat prowadzącego
Coaching i struktura sesji coachingowej 5 dr Grażyna Urbanik-Papp ACC – Associate Certified Coach, ICF
Narzędzia coachingowe 1 5 dr Grażyna Urbanik-Papp ACC – Associate Certified Coach, ICF
Seminarium dyplomowe coaching 2 dr Grażyna Urbanik-Papp,
Elżbieta Cwynar-Budzińska
ACC – Associate Certified Coach, ICF
ACC – Associate Certified Coach, ICF
RAZEM: 12    

 

SZCZEGÓŁOWE CELE PROGRAMU

W zakresie wiedzy:

Po ukończeniu programu uczestnik będzie w stanie:

  • zdefiniować coaching i odróżniać go od innych działań rozwojowych
  • wymienić cechy charakterystyczne pytań coachingowych
  • opisać cechy charakterystyczne celu coachingowego
  • wymienić zasady komunikacji coachingowej
  • opisać filary budowania relacji z klientem
  • opisać kluczowe elementy sesji coachingowej
  • wymienić kluczowe elementy procesu coachingowego
  • wymienić co najmniej 15 narzędzi pracy coacha

W zakresie umiejętności:

Po ukończeniu programu uczestnik będzie potrafił:

  • zakontraktować coaching na poziomie klienta indywidualnego, zespołu i organizacji
  • słuchać na drugim i trzecim poziomie
  • budować pytania coachingowe
  • potrafił przeprowadzić sesję coachingową zgodnie z modelem t-grow
  • zastosować w praktyce co najmniej 15 narzędzi coachingowych na poziomie klienta indywidualnego i zespołu
  • rozróżniać wartości i przekonania
  • przekazywać coachingową informację zwrotną
  • przygotować plan działań z klientem
  • doceniać klienta
  • zaplanować swoja ścieżkę rozwoju jako coacha

W zakresie postaw:

Po ukończeniu programu uczestnik będzie rozumiał znaczenie:

  • postawy coacha w procesie coachowania
  • stosowania zasad etycznych w praktyce coachingowej
  • podążania za klientem w coachingu
  • obecności coachingowej i „tańczenia z klientem”
  • komunikacji niewerbalnej w procesie coachingu
  • emocji jako istotnego elementu coachingu
  • utrzymywania klienta odpowiedzialnym za rezultaty
  • znaczenia wartości w coachingu
  • ciągłego rozwoju coacha

Profil słuchacza

Program skierowany jest do osób, które lubią ludzi, chętnie wspierają rozwój ich kompetencji, pomagają w odkrywaniu i wykorzystywaniu ich potencjału; do osób, które patrzą na ludzi pod kątem ich możliwości, a nie dotychczas osiąganych przez nich wyników.

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • coachów i kandydatów do pełnienia roli coacha
  • pracowników działów personalnych/HR, doradców i konsultantów oraz HR biznes partnerów
  • menedżerów, kierowników i liderów zespołów
  • oraz wszystkich innych zainteresowanych coachingiem

Informacje organizacyjne

  • Szkolenie Coach - partner w rozwoju trwa rok akademicki. 
  • Zajęcia odbywają się w soboty oraz w niedziele.

Zajęcia odbywają się w budynku Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie przy ul. św. Filipa 25

Harmonogram edycji 2016/2017

Data Godz. Zajęcia Wykładowca Liczba godzin dydaktycznych
  Sesja 1      
05.11 9.15-10.45 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
05.11 11.00-12.30 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
05.11 13.15-14.45 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
05.11 15.00-16.30 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
06.11 9.15-10.45 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
06.11 11.00-12.30 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
06.11 13.15-14.45 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
06.11 15.00-16.30 Coaching i struktura sesji coachingowej dr Grażyna Urbanik-Papp 2
  Sesja 2      
10.12 9.15-10.45 Kontraktowanie coachingu dr Grażyna Urbanik-Papp 2
10.12 11.00-12.30 Kontraktowanie coachingu dr Grażyna Urbanik-Papp 2
10.12 13.15-14.45 Kontraktowanie coachingu dr Grażyna Urbanik-Papp 2
10.12 15.00-16.30 Kontraktowanie coachingu dr Grażyna Urbanik-Papp 2
11.12 9.15-10.45 Narzędzia coachingowe 1 dr Grażyna Urbanik-Papp 2
11.12 11.00-12.30 Narzędzia coachingowe 1 dr Grażyna Urbanik-Papp 2
11.12 13.15-14.45 Narzędzia coachingowe 1 dr Grażyna Urbanik-Papp 2
11.12 15.00-16.30 Narzędzia coachingowe 1 dr Grażyna Urbanik-Papp 2
  Sesja 3      
21,01 9.15-10.45 Coaching zespołowy Joanna Zawada-Kubik 2
21,01 11.00-12.30 Coaching zespołowy Joanna Zawada-Kubik 2
21,01 13.15-14.45 Coaching zespołowy Joanna Zawada-Kubik 2
21,01 15.00-16.30 Coaching zespołowy Joanna Zawada-Kubik 2
22.01 9.15-10.45 Realizacja projektów coachingowych w organizacji Joanna Zawada-Kubik 2
22.01 11.00-12.30 Realizacja projektów coachingowych w organizacji Joanna Zawada-Kubik 2
22.01 13.15-14.45 Realizacja projektów coachingowych w organizacji Joanna Zawada-Kubik 2
22.01 15.00-16.30 Realizacja projektów coachingowych w organizacji Joanna Zawada-Kubik 2
  Sesja 4      
18.02 9.15-10.45 Budowanie relacji coachingowej Joanna Zawada-Kubik 2
18.02 11.00-12.30 Budowanie relacji coachingowej Joanna Zawada-Kubik 2
18.02 13.15-14.45 Praca z perspektywą Joanna Zawada-Kubik 2
18.02 15.00-16.30 Praca z perspektywą Joanna Zawada-Kubik 2
  Sesja 5      
19.03 13.15-14.45 Jak rozpocząć biznes coachingowy Grażyna Słomska 2
19.03 15.00-16.30 Jak rozpocząć biznes coachingowy Grażyna Słomska 2
  Sesja 6      
01.04 9.15-10.45 Narzędzia coachingowe 2 Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
01.04 11.00-12.30 Narzędzia coachingowe 2 Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
01.04 13.15-14.45 Narzędzia coachingowe 2 Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
01.04 15.00-16.30 Narzędzia coachingowe 2 Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
02.04 9.15-10.45 Coaching kompetencyjny Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
02.04 11.00-12.30 Coaching kompetencyjny Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
02.04 13.15-14.45 Coaching kompetencyjny Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
02.04 15.00-16.30 Coaching kompetencyjny Elżbieta Cwynar - Budzińska 2
  Sesja 7      
23.04 9.15-10.45 seminarium dyplomowe coaching dr Grażyna Urbanik-Papp 2
23.04 11.00-12.30 seminarium dyplomowe coaching dr Grażyna Urbanik-Papp 2
  Sesja 8      
06.05 9.15-10.45 seminarium dyplomowe coaching dr Grażyna Urbanik-Papp 2
06.05 11.00-12.30 seminarium dyplomowe coaching dr Grażyna Urbanik-Papp 2
  Sesja egzaminacyjna      
03.06   Egzamin końcowy    
         
24.06   ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA    

Harmonogram kolejnej edycji 2017/2018 zostanie udostępniony po zakończeniu rekrutacji.

Zajęcia odbywać się będą w wyznaczone weekendy.

Rekrutacja

REKRUTACJA: COACH - PARTNER W ROZWOJU W ROKU AKAD. 2016/2017

Rekrutacja rozpocznie się od dn. 1 czerwca 2016 r. i zakończy się dn. 30 września 2016 r.

Pierwsze zajęcia odbędą się 22 października 2016 r.

Kandydat po złożeniu dokumentów rekrutacyjnych zaproszony będzie na rozmowę kwalifikacyjną.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie powinni złożyć komplet dokumentów w punkcie rekrutacyjnym WSE.

Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty:

  • podanie wypełnione on-line - Uwaga! Podanie wypełnione on-line należy wydrukować i przesłać wraz z pozostałymi dokumentami rekrutacyjnymi w terminie do 10 dni od rejestracji on-line,
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny),
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony) lub paszportu (strona ze zdjęciem),
  • dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.

Konkretne kierunki studiów zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby słuchaczy.

Zapraszamy do składania dokumentów od poniedziałku do piątku.

Zapraszamy do Centrum Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie przy ul. św. Filipa 25, pokój F6 w godz. 8.00 - 16.00

Dokumenty można także przesyłać korepondencyjnie na adres:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera,
ul. Westerplatte 11,
31-033 Kraków,
z dopiskiem: Studia podyplomowe

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:
tel.: 12 683 24 60, 68, 77
fax.: 12 683 24 66
podyplomowe@wse.krakow.pl

Opłata rekrutacyjna: 

Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.


UWAGA! w czerwcu zniżka w opłacie rekrutacyjnej!

Kandydaci, którzy złożą dokumenty rekrutacyjne w:

  • czerwcu wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 100 PLN. 
  • lipcu bądź sierpieniu wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 200 PLN.

Wpłat należy dokonywać na konto:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Bank Śląski SA o/Kraków nr 11 1050 1445 1000 0022 7132 3038
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA.

W przypadku nie przyjęcia na studia, opłata rekrutacyjna jest w całości zwracana. W przypadku kierunków, na które obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna/test (Coach i trener, Tłumaczenie przysięgłe i specjalistyczne) zwracana jest połowa opłaty.

 

Czesne Coach - partner w rozwoju 2016/2017

Czesne: 4100 PLN 

Wszystkie kwestie związane z opłatą za szkolenie przedstawione są w Regulaminie odpłatności za studia podyplomowe.

Aby rozpocząć naukę na studiach podyplomowych należy do 13 października 2017 r. uiścić opłatę czesnego: w całości, bądź pierwszej raty. W przypadku wpłat ratalnych kolejne obowiązujące terminy to: 01.12.2017 r., 01.02.2018 r., 01.04.2018 r.

Opłatę czesnego należy kierować na Indywidualne Konto Studenta - numerze IKS słuchacz otrzymuje po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Uczelni.

Uwaga! Na większości kierunków, z uwagi na zajęcia warsztatowe i laboratoryjne, liczba miejsc jest ograniczona. Nieuiszczenie opłaty czesnego do 13 października br. może spowodować skreślenie z listy kandydatów i przyjęcie kolejnej osoby z listy rezerwowej.

Absolwenci WSE studiów I i II stopnia, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy pierwszych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 20% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Absolwenci WSE studiów podyplomowych, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Pracownicy etatowi WSE oraz członkowie ich rodzin, a także osoby współpracujące z WSE na umowach cywilnoprawnych minimum 2 semestry oraz ich rodziny otrzymują rabat w wysokości:

  • 15%.

Oferta dla pracodawców:

Pracodawca, który opłaci swoim pracownikom studia podyplomowe w WSE w wysokości co najmniej 50% czesnego otrzyma:

  • 5% zniżki, przysyłając 2 do 5 pracowników,
  • 10% zniżki, przysyłając powyżej 5 pracowników.

W przypadku, kiedy pracodawca pokrywa tylko część czesnego, zniżka obejmuje także kwotę uiszczaną przez pracownika.

Wypełnij wniosek rekrutacyjny

Kontakt z WSE Kraków

Centrum Studiów Podyplomowych

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie na to zgody.

Zrozumiałem