Home design

Studia podyplomowe w WSE

Trwa rekrutacja

Dołącz do najlepszych

Home design

Informacje ogólne

Atuty kierunku Home design

Atuty kierunku Home design

  1. Praktyczne przygotowanie do pracy dekoratora wnętrz.
  2. Zajęcia prowadzone przez praktyków – ekspertów w branży architektury i architektury wnętrz oraz praktyków – ekspertów designu wnętrz i otoczenia domu.
  3. Poznanie narzędzi niezbędnych w pracy projektanta wnętrz.
  4. Umiejętność prezentacji projektu.

Partnerem strategicznym studiów podyplomowych Home Design jest magazyn:

wio duzy

W ramach współpracy z magazynem zostanie przyznana nagroda specjalna dla najlepszego Słuchacza kierunku – publikacja pracy na łamach pisma WNĘTRZE I OGRÓD oraz możliwość odbycia stażu w jego redakcji (w tym istnieje opcja współpracy on-line dla Słuchaczy mieszkających w dowolnym miejscu w Polsce).

Cel edukacji Home design

Cel edukacji

Nadrzędnym celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami tworzenia projektów wnętrz w aspekcie funkcjonalnym i estetycznym. Uczestnicy zdobędą bazową wiedzę techniczną i poznają narzędzia, które pozwolą im usprawnić proces projektowania i prezentacji swojej pracy.

Efekty kształcenia:

  1. Umiejętność doboru materiałów, kolorystyki i elementów wyposażenia wnętrz.
  2. Umiejętność tworzenia tablic inspiracji, tzw. mood boards i tworzenia programu funkcjonalnego dla różnego rodzaju projektów.
  3. Poznanie podstawowych zasad kompozycji w architekturze wnętrz: w aspekcie funkcjonalnym i estetycznym.
  4. Umiejętność prezentacji projektu.
  5. Znajomość specyfiki różnych materiałów wykończeniowych.
  6. Poznanie narzędzi pozwalających na przedstawienie pracy w formie rysunku technicznego i wizualizacji.

Partnerzy kierunku:

logotypy home 1

Plan studiów Home design

BLOK HOME

  • Projektowanie Funkcjonalne
    • Czym jest funkcjonalność? Czym są strefy funkcjonalne wnętrza? Podział na strefę dzienną i nocną.
    • Redukcja i łączenie funkcji.
    • Salon – jego funkcje i zasady projektowania jego przestrzeni.
    • Sypialnia – jakie warunki ma spełniać w kontekście przestrzeni dla osoby dorosłej nastolatka i małego dziecka.
    • Kuchnia – ewolucja podejścia do projektowania kuchni, współczesne zasady jej projektowania.
    • Łazienka – jej funkcje i zasady projektowania.
    • Pomieszczenia pomocnicze: przedpokój, garderoba, gabinet, pom. gospodarcze – zasady projektowania, specyfika funkcjonalna.
    • Czym są funkcjonalne i niefunkcjonalne meble.
    • Jak nowe technologie wpływają na funkcje mieszkania.
  • Trendy we współczesnym projektowaniu wnętrz
    • Inspiracje. Metody poszukiwania inspiracji. Programy typu Polyvore, Homebook, Pinterest. Poszukiwanie własnego stylu.
    • Styl klasyczny, bazowy jako ponadczasowa recepta na neutralną bazę
    • Najpopularniejsze kierunki stylistyczne we współczesnych wnętrzach:
      • styl skandynawski
      • styl glamour
      • styl industrialny
      • styl vintage
      • styl eko i kult recyklingu.
    • Spójne wnętrze - od kontekstu przestrzennego do indywidualnego charakteru.
    • Aspekt psychologiczny w tworzeniu przestrzeni (wpływ zmysłów).
  • Od wizji do realizacji śmiałych pomysłów - materiałoznawstwo
    • Trendy we współczesnych materiałach budowlanych i wykończeniowych.
    • Różne rodzaje materiałów - przekrój jakościowy i cenowy.
    • Normy prawne - niezbędne przy doborze materiałów w obiektach użyteczności publicznej.
  • Oświetlenie
    • Podstawowe informacje dotyczące oświetlenia: typy oświetlenia, podstawowe parametry opisujące oświetlenie.
      Charakterystyka poszczególnych grup oświetleniowych i informacje na temat prawidłowego ich zastosowania.
      Zasady kompozycji dot. oświetlenia.
      Nowoczesne trendy, unikalne rozwiązania i kierunek rozwoju oświetlenia wnętrz.
  • Renowacja mebli - aspekt praktyczny
    • Wprowadzenie – po co nam stare meble?
    • Jak je komponować we wnętrzach?
    • Techniki i materiały do odnowy mebli.
  • Podstawy prezentacji
    • Sposoby przedstawiania projektu: podstawy kompozycji graficznej na rysunku, podstawy rys. technicznego, tworzenie “mood-board’ów.
    • Praktyczne zajęcia ze sketch up (rysunki rzutów i modelowanie 3d)
      • Podstawy pracy z programem (interfejs, konfigurowanie i środowisko pracy).Poruszanie się w programie (sposoby poruszania się w przestrzeni 3D, metody zaznaczania obiektów, rodzaje projekcji).
      • Podstawy modelowania (podstawowe narzędzia do rysowania i modyfikowania).
      • Tworzenie oraz edytowanie grup i komponentów.
      • Modelowanie (złożone elementy 3D).
      • Tworzenie warstw, właściwości elementów
      • Materiały (nakładanie, pozycjonowanie, edytowanie).
      • Biblioteki 3D Warehouse.
      • Prezentacja modelu (style prezentacji, ustawienie światła).

Kompozycje roślinne

  • Efektowne zagospodarowanie frontu domu, tarasu i balkonu – trendy, triki, materiały.
  • Rośliny pokojowe - dobór, wymagania i pielęgnacja.
  • Kompozycje z kwiatów ciętych
  • Kompozycje sezonowe w pojemikach do zastosowania w bezpośrednim otoczeniu domu.

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM

ANALIZA RYNKU NIERUCHOMOŚCI

  • Polski rynek nieruchomości – przekrojowa analiza.
  • Wartość nieruchomości – analiza lokalizacji i otoczenia, metody oceny wartości, ceny na rynkach lokalnych.
  • Preferencje nabywców.
  • Źródła pozyskiwania informacji na temat rynku nieruchomości.

MARKETING NIERUCHOMOŚCI I EMPLOYER BRANDING

  • Branding – tworzenie wizerunku w kontekście własnej firmy świadczącej usługi związane z wnętrzami.
  • Własna strona WWW – Wordpress, Blogspot tworzenie i obsługa engine.
  • Prowadzenie bloga – komunikacja z czytelnikiem, dobór tematyki i narzędzi.
  • Fotografia wnętrz i stylizacja – główne zagadnienia.
  • Prawo autorskie w odniesieniu do prowadzenia własnej strony – główne zagadnienia.
  • Social media – jako narzędzia pomocnicze, budowanie wizerunku.

ASPEKTY PSYCHOLOGICZNE W KOMUNIKACJI Z KLIENTEM

  • Psychologiczna typologia klientów, ocena profilu potencjalnego klienta.
  • Skuteczna komunikacja z klientem (werbalna, niewerbalna, mowa ciała, bariery).
  • Asertywność w relacjach z klientami.

Profil słuchacza

Dla kogo adresowany jest kierunek?

  1. Dla osób chcących podnieść swoje kompetencje w zakresie dekoracji wnętrz i otoczenia domu/lokalu.
  2. Dla osób, które chcą urządzić własne wnętrze ze smakiem albo pragną rozpocząć przygodę z wystrojem wnętrz i najbliższego otoczenia domu na zasadach komercyjnych.
  3. Dla osób zajmujących się zawodowo sprzedażą nieruchomości, chcących zdobyć umiejętności pozwalające na wydobycie dodatkowych atutów mieszkań i lokali.
  4. Dla osób chcących zawodowo zająć się “Home staging’em”.

Przykładowe moodboard’y

Przykładowe moodboard’y  Przykładowe moodboard’y

Przykładowe moodboard’y  Przykładowe moodboard’y

Informacje organizacyjne

Studia trwają dwa semestry.

Zajęcia odbywają się średnio co dwa tygodnie, w soboty oraz w niedziele.

Decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc jest ograniczona.

semestr letni
23-24.02.2019
09-10.03.2019
23-24.03.2019
06-07.04.2019
18-19.05.2019
01-02.06.2019
15-16.06.2019

 Terminy zjazdów w II semestrze zostaną podane niebawem. 

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, przygotowanie oraz obrona pracy końcowej.

Praca końcowa – do ustalenia z promotorem pracy: projekt sketch up, tablica „mood board”, projekt metamorfozy - wizualizacja/dokumentacja zdjęciowa ukończonego projektu, oferta rynkowa dotycząca sprzedaży lokalu z analizą rynkową dla danej kategorii inwestycji.

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE W ROKU AKAD. 2019/2020 (rozpoczęcie roku od semestru letniego).

Rekrutacja rozpocznie się od dn. 21 grudnia 2018 r. i zakończy się dn. 8 lutego 2019 r. (po tym terminie rekrutujemy w miarę wolnych miejsc w grupach).

Podstawą przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie dokumentów rekrutacyjnych oraz wniesienie wymaganych opłat.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie powinni złożyć komplet dokumentów w punkcie rekrutacyjnym WSE.

Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty:

  • podanie wypełnione on-line - Uwaga! Podanie wypełnione on-line należy wydrukować i przesłać wraz z pozostałymi dokumentami rekrutacyjnymi w terminie do 10 dni od rejestracji on-line,
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny),
  • kserokopia dowodu osobistego (obydwie strony) lub paszportu (strona ze zdjęciem),
  • dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.

Konkretne kierunki studiów zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby słuchaczy.

Zapraszamy do biura Centrum Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie

al. Jana Pawła 39A, pokój 201A w godz. 7:30 – 15:30

 

Dokumenty można także przesyłać korespondencyjnie po uprzednim kontakcie telefonicznym z biurem CSP.

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:

tel.: 12 683 24 60, 68, 77

tel. kom.: 609 709 381

podyplomowe@wse.krakow.pl

Opłata rekrutacyjna: 

Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.

Kandydaci, którzy złożą dokumenty rekrutacyjne w:

  • styczniu wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 200 PLN. 
  • lutym wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 300 PLN. 

Wpłat należy dokonywać na konto:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Bank Śląski SA o/Kraków nr 11 1050 1445 1000 0022 7132 3038
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA.

W przypadku nie przyjęcia na studia, opłata rekrutacyjna jest w całości zwracana. W przypadku kierunków, na które obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna/test (Coach i trener, Tłumaczenie przysięgłe i specjalistyczne) zwracana jest połowa opłaty.

 

Czesne za studia podyplomowe

Czesne: 5 600 zł 

 

Aby rozpocząć naukę na studiach podyplomowych należy po złożeniu dokumentów uiścić opłatę czesnego: w całości bądź równowartość pierwszej raty.

Terminy wpłaty kolejnych rat czesnego to: 11.02.2019 r., 01.04.2019 r., 21.09.2019 r., 01.12.2019 r.,

Opłatę czesnego należy kierować na Indywidualne Konto Studenta - które słuchacz otrzymuje po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Uczelni.

Uwaga! Na większości kierunków, z uwagi na zajęcia warsztatowe i laboratoryjne, liczba miejsc jest ograniczona. Nieuiszczenie opłaty czesnego w wyznaczonym terminie może spowodować skreślenie z listy kandydatów i przyjęcie kolejnej osoby z listy rezerwowej.

Absolwenci WSE studiów I i II stopnia, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy pierwszych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 20% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Absolwenci WSE studiów podyplomowych, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Pracownicy etatowi WSE oraz członkowie ich rodzin, a także osoby współpracujące z WSE na umowach cywilnoprawnych minimum 2 semestry oraz ich rodziny otrzymują rabat w wysokości:

  • 15%.

Oferta dla pracodawców:

Pracodawca, który opłaci swoim pracownikom studia podyplomowe w WSE w wysokości co najmniej 50% czesnego otrzyma:

  • 5% zniżki, przysyłając 2 do 5 pracowników,
  • 10% zniżki, przysyłając powyżej 5 pracowników.

W przypadku, kiedy pracodawca pokrywa tylko część czesnego, zniżka obejmuje także kwotę uiszczaną przez pracownika.

Wypełnij wniosek rekrutacyjny

Kontakt z Centrum Studiów Podyplomowych WSE Kraków

 
  • al. Jana Pawła II 39A pokój 201A, 31-864 Kraków
  • tel. 609 709 381 lub (12) 683 24 60, 68, 77

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie na to zgody.

Zrozumiałem