Home design

Studia podyplomowe w WSE

Trwa rekrutacja

Dołącz do najlepszych

Coach i trener – partner w rozwoju

Informacje ogólne

Atuty kierunku Coach i trener – partner w rozwoju

Atuty kierunku Coach i trener – partner w rozwoju

• Program studiów przygotowuje do profesjonalnego pełnienia dwóch ról zawodowych– coacha i trenera. Słuchacze podczas zajęć poznają w jaki sposób te dwie role się przenikają i wspierają oraz czym się różnią
• Program studiów - część coachingowa - opiera się o przedmioty, które rozwijają Kluczowe Kompetencje Coacha zgodne ze standardami International Coach Federation (ICF)
• Program studiów - część trenerska - rozwija kompleksowo kompetencje trenerskie związane z przygotowaniem, przeprowadzeniem oraz ewaluacją szkoleń
• Zajęcia coachingowe prowadzone są przez praktykujących coachów
• Zajęcia trenerskie prowadzone są przez doświadczonych trenerów
• Studia zorientowanie są na nabywanie praktycznych umiejętności coachingowych - słuchacze prowadzą sesje coachingowe w czasie zajęć oraz poza zajęciami, mają również możliwość pracy dla realnych klientów
• Studia zorientowanie są na nabywanie praktycznych umiejętności trenerskich – słuchacze w ramach studiów przygotowują kompletny projekt 8-mio godzinnego szkolenia.
• Udział w studiach daje możliwość bezpośredniej współpracy z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi w procesie opracowania i realizacji projektu szkoleniowego. W przypadku klientów wewnętrznych słuchacze przygotowują szkolenia zgodnie z zapotrzebowaniem organizacji, w których są zatrudnieni lub z którymi współpracują. W przypadku klientów zewnętrznych przygotowują projekty szkoleniowe dla partnerów Uczelni, dotychczas były to instytucje pożytku publicznego w tym między innymi Muzeum Narodowe, Salezjański Wolontariat Misyjny, Fundacja Mimo Wszystko oraz firmy zrzeszone w Małopolskim Klastrze Poligraficznym
• Interaktywna i angażująca forma prowadzenia zajęć - stosowane metody to między innymi: studium przypadku, dyskusja, burza mózgów, praca z kamerą, zadania indywidualne i zespołowe oraz demonstracje i gry szkoleniowe,
• W programie wykorzystane są profesjonalne gry szkoleniowe firm: Mindlab i Pracownia Gier Szkoleniowych
• Słuchacze uczestniczą w zajęciach z kamerą (w grupach do 12 osób) i otrzymują profesjonalną informację zwrotną dotyczącą umiejętności trenerskich
• Program obejmuje praktykę prowadzenia sesji coachingowych z uzyskiwaniem informacji zwrotnych, w tym także możliwość uzyskania pisemnej informacji zwrotnej od superwizora dotyczącej 3 sesji
• Praktyczny charakter zaliczenia studiów – w ramach zaliczenia części trenerskiej słuchacze opracowują projekt szkolenia, zaliczenie części coachingowej odbywa się poprzez przeprowadzenie sesji coachingowej
• Proponowana metodologia pracy trenera i coacha znajduje zastosowanie i sprawdza się w organizacjach biznesowych, publicznych i pozarządowych
• Program studiów obejmuje 200 godzin dydaktycznych zajęć oraz dodatkowy czas poza zajęciami na praktykowanie prowadzenia sesji coachingowych i przygotowanie projektu szkoleniowego.

Cel edukacji Coach i trener – partner w rozwoju

Cel edukacji

Korzyści z ukończenia studiów podyplomowych Coach i trener-partner w rozwoju:

  1. Praktyka:
  1. możliwość dodatkowej praktyki coachingowej z realnym klientem (dla chętnych w cenie studiów)
  2. dla aktywnych słuchaczy możliwość realizacji projektu szkoleniowego dla zewnętrznych grup szkoleniowych – polega na przygotowaniu i przeprowadzeniu przygotowanego przez siebie szkolenia dla klientów zewnętrznych (partnerów Uczelni) (w cenie studiów)
  3. praktyka trenerska w ramach wewnętrznych wydarzeń na Uczelni
  1. Certyfikaty:
  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zatwierdzone ministerialnie poświadczające kompetencje w zakresie coachingu i prowadzenia szkoleń.
  • Zaświadczenie o ukończeniu programu ACSTH (dla chętnych w cenie studiów)

ACSTH oznacza status Approved Coaching Specific Training Hours, który jest nadawany przez International Coach Federation - międzynarodową organizację coachingową działająca w ponad 100 krajach dla sprawdzonych i monitorowanych przez tę organizacje programów.

Ukończenie szkolenia o statusie ACSTH stanowi pierwszy krok w staraniu się o indywidualną certyfikację coacha w International Coach Federation, m.in. umożliwia zaliczanie wszystkich sesji coachingowych prowadzonych od daty rozpoczęcia zajęć coachingowych w ramach studiów do liczby sesji coachingowych wymaganych do indywidualnej certyfikacji.

certyfikat 1

Plan studiów Coach i trener – partner w rozwoju

Warsztat pracy trenera

W trakcie zajęć uczestnicy poznają różne metody i narzędzia pracy trenera, ich zastosowania, zalety i ograniczenia, opracują własne narzędzia oraz będą mieli możliwość sprawdzenia ich w praktyce prowadząc wybrane fragmenty swoich szkoleń.

  • Przygotowanie projektu szkoleniowego
  • Kompetencje trenerskie
  • Projektowanie szkolenia
  • Prowadzenie szkolenia
  • Prezentacja gry szkoleniowej
  • Praca z głosem
  • Narzędzia trenerskie
  • Projektowanie gier szkoleniowych
  • Seminarium dyplomowe trening

Warsztat pracy coacha

Uczestnicy poznają metody i narzędzia pracy coacha, a podczas prowadzonych przez siebie sesji coachingowych, będą uczyli się stosować te narzędzia w praktyce.

  • Coaching i struktura sesji coachingowej
  • Narzędzia coachingowe
  • Coaching kompetencyjny
  • Budowanie relacji coachingowej
  • Praca z perspektywą
  • Kontraktowanie coachingu
  • Praca z przekonaniami i emocjami
  • Seminarium dyplomowe coaching

Trening i coaching w organizacji

Uczestnicy uczą się opracowywania i wdrażania projektów szkoleniowych i coachingowych w organizacji; celem tego bloku jest odpowiedź na pytanie w jaki sposób zbadać potrzeby rozwojowe organizacji, jak opracować, wdrożyć i zbadać efektywność projektów rozwojowych.

  • Badanie potrzeb szkoleniowych
  • Analiza efektywności szkoleń
  • Realizacja projektów coachingowych w organizacji

Zasady pracy z grupą

Uczestnicy rozwijają kompetencje potrzebne do pracy z grupą, zarówno w coachingu zespołu, jak i podczas prowadzenia szkoleń.

  • Praca z procesem grupowym
  • Coaching zespołowy
  • Zespołowy wymiar uczenia
  • Trudne sytuacje trenerskie

Trener I coach na rynku Pracy

Uczestnicy poznają zasady rozwijania kariery trenerskiej i budowania biznesu coachingowego.

  • Jak rozpocząć biznes coachingowy
  • Jak budować markę trenerską

Profil słuchacza

Studia przeznaczone są dla osób zajmujących się szeroko rozumianymi projektami rozwojowymi, wdrażaniem nowych umiejętności i sposobów działania oraz wspieraniem pracowników w rozwoju.

Zapraszamy m.in.:

  • pracowników działów personalnych/HR
  • doradców i konsultantów oraz HR biznes partnerów
  • menedżerów, kierowników i liderów zespołów
  • trenerów, coachów zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji
  • kandydatów do roli coacha i trenera
  • osoby poszukujące narzędzi do rozwijania kompetencji i motywacji
  • osoby zainteresowane własnym rozwojem i wspieraniem rozwoju innych

Do tej pory kierunek ukończyło 223 słuchaczy, wśród nich pracownicy firm i instytucji takich jak:

  • ASSECO POLAND
  • Capgemini
  • Coca-Cola
  • Douglas
  • ING Bank Śląski
  • Open Finance
  • Sabre Polska
  • Shell
  • Valeo
  • AVIVA - Commercial Union Polska
  • Bank PeKaO
  • Delphi
  • Electrolux
  • Hewitt Associates
  • IBM
  • International Paper
  • Motorola
  • Tesco
  • TVN
  • Urząd Marszałkowski
  • Urząd Miejski
  • Grupa Onet.pl
  • Polski Czerwony Krzyż
  • Agora
  • Avon Cosmetics Polska
  • Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
  • Manpower Polska
  • i innych

O co chodzi w tym coachingu?

Coaching jest coraz bardziej popularny, coraz więcej się o nim mówi, pisze. Z czego wynika moda na coaching?

Dla moich Klientów coachingu bardzo inspirujące jest odkrywanie, w jaki sposób mogą kształtować życie zgodnie z własnymi wartościami. Z zaciekawieniem docierają do tego co jest im potrzebne, aby realizować się w różnych obszarach życia. Stawiając sobie inspirujące cele i podążając za nimi odkrywają nowe perspektywy. Moim zdaniem wpisuje się to w ogólny trend rozwoju społeczeństwa, które otoczone dobrami oferowanymi przez nastawiony konsumpcjonistycznie świat, zaczyna zadawać sobie pytanie o sens, o osobiste spełnienie. Wielu ludzi to odczuwa, widać to także w biznesie. Być może to nie jest chwilowa moda, a informacja, że inne potrzeby dochodzą do głosu, na które być może w mniejszym stopniu było miejsce kiedy ludzkość zachłystywała się wynalazkiem maszyny parowej i osiągnięciami ery industrializacji.

Przeczytaj cały wywiad z dr Grażyną Urbanik-Papp, coachem, opiekunem studiów podyplomowych „Coach i trener –partner w rozwoju”: 

"O co chodzi w tym coachingu".

 Przeczytaj również artykuł  Grażyny Urbanik-Papp pt. "Kreatywność w coachingu, czyli czego coachowie nauczyli się od Walta Disneya".

Informacje organizacyjne

  • Studia trwają dwa semestry.
  • Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie w soboty oraz w niedziele.
semestr zimowy semestr letni
19-20.10.2019 29-01.03.2020
09-10.11.2019 14-15.03.2020
23-24.11.2019 28-29.03.2020
07-08.12.2019 18-19.04.2020
04-05.01.2020 09-10.05.2020
18-19.01.2020 23-24.05.2020
01-02.02.2020 06-07.06.2020
15-16.02.2020 20.06.2020

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest udział w zajęciach, realizacja zadań śród semestralnych, przygotowanie oraz obrona prac końcowych.

W ramach zaliczenia części trenerskiej słuchacze przygotowują w formie pisemnej projekt szkoleniowy obejmujący konspekt i materiały szkoleniowe oraz prowadzą wybrany fragment szkolenia.

W ramach zaliczenia części coachingowej słuchacze przeprowadzają sesję coachingową.

Rekrutacja

REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE W ROKU AKAD. 2019/2020

Rekrutacja rozpocznie się od dn. 1 czerwca 2019 r. i zakończy się dn. 30 września 2019 r. (po tym terminie rekrutujemy w miarę wolnych miejsc w grupach).

Podstawą przyjęcia na studia podyplomowe jest złożenie dokumentów rekrutacyjnych oraz wniesienie wymaganych opłat.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz przebieg rozmowy wstępnej, której celem jest między innymi poznanie kandydatów oraz ich indywidualnych motywacji i celów związanych z udziałem w studiach. 

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie powinni złożyć komplet dokumentów w punkcie rekrutacyjnym WSE.

Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty:

  • podanie wypełnione on-line - Uwaga! Podanie wypełnione on-line należy wydrukować i przesłać wraz z pozostałymi dokumentami rekrutacyjnymi w terminie do 10 dni od rejestracji on-line,
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia),
  • 1 zdjęcie (format legitymacyjny),
  • dowód uiszczenia opłaty rekrutacyjnej.

Konkretne kierunki studiów zostaną uruchomione pod warunkiem zebrania odpowiedniej liczby słuchaczy.

Zapraszamy do biura Centrum Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie

al. Jana Pawła 39A, pokój 201A w godz. 7:30 – 15:30

Dokumenty można także przesyłać korespondencyjnie na adres:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
al. Jana Pawła II 39A
31-864 Kraków

W razie pytań zapraszamy do kontaktu:

tel.: 12 683 24 60, 68, 77

tel. kom.: 609 709 381

podyplomowe@wse.krakow.pl

Opłata rekrutacyjna: 

Opłata rekrutacyjna wynosi 300 PLN.


UWAGA, ZNIŻKA W OPŁACIE REKRUTACYJNEJ! Kandydaci, którzy złożą dokumenty w czerwcu, lipcu bądź sierpniu wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 200 ZŁ!


Wpłat należy dokonywać na konto:

Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera
Bank Śląski SA o/Kraków nr 11 1050 1445 1000 0022 7132 3038
z dopiskiem OPŁATA REKRUTACYJNA.

W przypadku nie przyjęcia na studia, opłata rekrutacyjna jest w całości zwracana. W przypadku kierunków, na które obowiązuje rozmowa kwalifikacyjna/test (Coach i trener, Tłumaczenie przysięgłe i specjalistyczne) zwracana jest połowa opłaty.

 

Czesne za studia podyplomowe

Czesne: 8 200 PLN 

Aby rozpocząć naukę na studiach podyplomowych należy po złożeniu dokumentów uiścić opłatę czesnego: w całości bądź równowartość pierwszej raty.

Terminy wpłaty rat czesnego to: 20.09.2019 r., 01.12.2019 r., 01.02.2020 r., 01.04.2020r.

Opłatę czesnego należy kierować na Indywidualne Konto Studenta - które słuchacz otrzymuje po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Za termin wpłaty uznaje się datę wpływu na rachunek bankowy Uczelni.

Uwaga! Na większości kierunków, z uwagi na zajęcia warsztatowe i laboratoryjne, liczba miejsc jest ograniczona. Nieuiszczenie opłaty czesnego w wyznaczonym terminie może spowodować skreślenie z listy kandydatów i przyjęcie kolejnej osoby z listy rezerwowej.

Absolwenci WSE studiów I i II stopnia, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy pierwszych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 20% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Absolwenci WSE studiów podyplomowych, którzy podejmują studia podyplomowe otrzymują zniżkę w wysokości:

  • 10% przy drugich podejmowanych na WSE studiach podyplomowych,
  • 15% przy trzecich i kolejnych podejmowanych na WSE studiach podyplomowych.

Pracownicy etatowi WSE oraz członkowie ich rodzin, a także osoby współpracujące z WSE na umowach cywilnoprawnych minimum 2 semestry oraz ich rodziny otrzymują rabat w wysokości:

  • 15%.

Oferta dla pracodawców:

Pracodawca, który opłaci swoim pracownikom studia podyplomowe w WSE w wysokości co najmniej 50% czesnego otrzyma:

  • 5% zniżki, przysyłając 2 do 5 pracowników,
  • 10% zniżki, przysyłając powyżej 5 pracowników.

W przypadku, kiedy pracodawca pokrywa tylko część czesnego, zniżka obejmuje także kwotę uiszczaną przez pracownika.

Wypełnij wniosek rekrutacyjny

Kadra

Zapraszamy do świata trenerów i coachów - to miejsce dla tych, którzy lubią ludzi, chętnie wspierają rozwój ich kompetencji, pomagają w odkryciu i wykorzystaniu potencjału.

Studia dają możliwość rozwinięcia profesjonalnego warsztatu w dwóch poszukiwanych, a jednocześnie uzupełniających się rolach - trenera i coacha. Ukierunkowane są na wielopłaszczyznowy rozwój kompetencji. Dają możliwość ćwiczenia konkretnych narzędzi pracy coacha i trenera, potrzebnych, aby swobodnie czuć się na sali szkoleniowej i w czasie prowadzenia indywidualnych sesji coachingowych. Same narzędzia nie wystarczą, stąd studia przywiązują dużą wagę do kształtowania postawy profesjonalnego coacha i trenera, na co składają się m.in. znajomość etyki zawodu.

Program przygotowany został w oparciu o wieloletnie doświadczenia w rozwoju trenerów i coachów. Wykorzystuje prostą formułę pracy: tylko praktyczne zajęcia prowadzone przez praktykujących trenerów i coachów.

Małgorzata Urbanik
dr Grażyna Urbanik-Papp
odpowiedzialne za opiekę merytoryczną

Kontakt z Centrum Studiów Podyplomowych WSE Kraków

 
  • al. Jana Pawła II 39A pokój 201A, 31-864 Kraków
  • tel. 609 709 381 lub (12) 683 24 60, 68, 77

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie na to zgody.

Zrozumiałem
  • Biuro czynne w godz.: 7.30-15.30